Wat doet het woonloket?

Gepubliceerd op Maandag 24 februari 2020

De intergemeentelijke samenwerking wonen werd vertaald in ‘woonwijs’. Dit is een dienst die je helpt met alle woonvragen en biedt ook ondersteuning aan bestuur en diensten bij de uitwerking van een gemeentelijk woonbeleid, met aandacht voor kwaliteit en duurzaamheid. Door deze samenwerking worden krachten en kennis gebundeld en kunnen deze overgeheveld worden naar de deelnemende gemeentes.

Heb je vragen in verband met premies, fiscale voordelen omtrent verbouwen, duurzaam en ecologisch wonen, levenslang en aanpasbaar wonen, woonkwaliteit, groene leningen, huren en verhuren, conformiteitsattesten, etc. Aarzel niet en kom langs in ons woonloket.

Wat doet het woonloket?

  • Informatie over premies en begeleiding bij het invullen van de aanvraagformulieren
  • Hulp bij de zoektocht naar de verschillende soorten premies
  • Informatie over sociale leningen en sociale woningen (enkel op afspraak)
  • Advies bij huurgeschillen (enkel op afspraak)
  • Informatie over het toegankelijk maken en houden van jouw woning.
  • Informatie over de goedkope Vlaamse energielening 0% . (enkel op afspraak)
  • Kwaliteitsonderzoek (huur)woning
  • Advies over woning voor verhuring / conformiteitsattesten
  • Bestrijden van leegstand en verwaarlozing.
  • Aangifte tweede verblijf.
  • Vergelijken van de energieleveranciers (V-test)
  • Groepsaankopen. -> groene stroom.

Contact?

woonenleefomgeving@zwevegem.be  of 056 76 57 20

Je kan er elke dinsdagvoormiddag van 9 tot 12.30 uur en elke woensdagvoormiddag van 9 tot 12.30 uur en woensdagnamiddag van 13.30 tot 16.30 uur terecht.