De gratis zitdag in het Gemeentepunt organiseren we in samenwerking met FOD Financiën.
Deze is jammer genoeg reeds volzet. Hieronder vindt u informatie hoe u een afspraak rechtstreeks bij de FOD Financiën kan boeken, zie luikje "ik kan niet aanwezig zijn op de zitdag".
Kom op tijd naar het Gemeentepunt en meld je aan bij de rode balie. Breng het volgende mee:
- Je identiteitskaart (+ pincode!) en aangifteformulier en eventueel een volmacht,
- Loon- en inkomstenfiches, kadastraal inkomen van eigendommen, attesten en/of betalingsbewijzen van de aftrekbare bedragen zoals ondermeer van intresten en kapitaalaflossingen van leningen, levensverzekeringpremies, …
- Pensioensparen, giften, dienstencheques, kinderopvangkosten, …
- Gedetailleerde factuur, bewijs van betaling en attest van installateur n.a.v. energiebesparende investeringen, betaling intresten op groene lening,
- Andere attesten / bewijzen die je wenst in te brengen
Voor hulp kan je ook rechtstreeks bij FOD Financiën terecht. Om een afspraak te maken bij FOD Financiën bel je naar het nummer dat op de bruine envelop van je aangifte staat. De medewerkers kunnen je enkel verder helpen als je een afspraak gemaakt hebt.
Heb je een vraag over je voorstel van vereenvoudigde aangifte? Bel naar het nummer dat op je aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte staat of naar het algemeen nummer 02 572 57 57.
Zijn je gegevens juist en volledig? Je hoeft niets te doen. Je hoeft niets te verzenden of te bevestigen. Je ontvangt je aanslagbiljet (berekeningsnota) automatisch.
Zijn je gegevens onjuist of onvolledig? Je moet ze corrigeren via MyMinfin.be of via het papieren antwoordformulier.
Raadpleeg de website van de FOD Financiën.
OF
Bel naar het nummer dat op je aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte staat of naar het nummer 02 572 57 57.
Dat kan enkel op afspraak. Bel naar het nummer dat op de envelop van je aangifte staat (bruine envelop).
Je hoeft je niet te verplaatsen! De experts van de FOD Financiën bellen je op het afgesproken tijdstip terug om samen met jou je aangifte in te vullen per telefoon.
Laat je jouw aangifte liever invullen in een kantoor van de FOD Financiën? Meld dat dan wanneer je de afspraak maakt.
Vanaf eind april is je (grotendeels vooraf ingevulde) aangifte of je voorstel van vereenvoudigde aangifte beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web).
- Ga naar MyMinfin.be
- Meld je aan via itsme of via je identiteitskaart, je pincode en een kaartlezer
Je pincode verloren of vergeten? Klik hier.
Als je jouw eBox niet is geactiveerd en als je Tax-on-web vorig jaar niet hebt gebruikt, ontvang je jouw aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) normaal gezien per post in de loop van de maand mei.
Als je begin juni nog niets ontvangen hebt, bel dan naar 02 572 57 57 : kies je taal, kies 2 (geen code) > 1 (belasting) > 1 (personenbelasting) > 2 (geen zelfstandige) > 1 (in België).
Als je jouw eBox geactiveerd hebt, ontvang je geen aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) per post. Gebruik MyMinfin (Tax-on-web) of bel vanaf begin juni naar het nummer 02 572 57 57 : kies je taal, kies 2 (geen code) > 1 (belasting) > 1 (personenbelasting) > 2 (geen zelfstandige) > 1 (in België).om de documenten per post te ontvangen.